به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1402 با توجه به دغدغه داوطلبان و خانواده‌های آنها در رابطه با انتخاب رشته بهینه راه‌اندازی شده است و داوطلبان می‌توانند با پرداخت هزینه 80 هزار تومان به ازای هر یک از گروه‌های آزمایشی که در آن گروه مجاز به انتخاب رشته در رشته محل‌های با آزمون شده‌اند، از امکانات این نرم‌افزار بهره‌مند شوند.
در نرم‌افزار راهنمای انتخاب رشته مجازی، با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال‌های اخیر و با رعایت تمامی شرایط و ضوابط، رشته‌هایی که داوطلب در صورت انتخاب رشته در سال گذشته، شانس قبولی در آنها داشته معرفی می‌شود و البته این نرم‌افزار قادر به اولویت دادن رشته محل‌ها مطابق همه عوامل مهم در تصمیم‌گیری از جمله علاقه و سلیقه داوطلب نیست و می‌تواند صرفاً به عنوان راهنما معرفی کننده رشته‌هایی باشد که داوطلب در آنها شانس قبولی دارد.

سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی چه کاری انجام میدهد؟

در این نرم‌افزار قابلیت جستجو بر اساس نوع دوره، مقطع تحصیلی، رشته محل‌های استان، رشته، نوع پذیرش و یا ترکیبی از همه این موارد پیش بینی شده و این سامانه با توجه به وضعیت علمی داوطلب حداکثر ۳۰۰ کد رشته محل را با هر جستجو ارائه می‌کند که از بالا به پایین شانس قبولی داوطلب در آنها افزایش می‌یابد.
در سامانه انتخاب رشته مجازی، رشته‌های تحصیلی بورسیه، دارای شرایط خاص از جمله دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد نمی‌شود و داوطلبان در صورت تمایل به انتخاب رشته محل‌های مذکور باید مطابق با ضوابط و شرایط مؤسسات مذکور و با توجه علاقه خود و اولویتی که مدنظرشان است، این رشته محل‌ها را در فرم انتخاب رشته اصلی وارد کنند.
داوطلبان به این مسئله باید توجه داشته باشند که اگر رشته محل‌های انتخابی خود را در نرم‌افزار انتخاب رشته اصلی ثبت نکنند، از چرخه گزینش آزمون سراسری حذف خواهند شد. به عبارت بهتر سامانه انتخاب رشته مجازی صرفاً نقش راهنمایی و هدایت داوطلبان بر اساس گزینه‌های انتخابی و نیز آمادگی برای انتخاب رشته اصلی را دارد و نیاز داوطلبان به برخی مشاوران که با اخذ هزینه‌های بالا به ارائه مشاوره‌های نامناسب می‌پردازند مرتفع می‌کند.

منبع: سازمان سنجش کشور

سان چه کاری انجام می دهد؟

مجموعه سان در این راستا به صورت حضوری برای دانش آموزان شیراز و استان فارس انتخاب رشته با بهترین مشاورین شیراز و ایران راه اندازی کرده است؛ این انتخاب رشته در سه مرحله مجزا و در سه روز متفاوت انجام می شود، مرحله اول در روز اول شما با مشاور ما صحبت میکنید و کارنامه کنکور شما به صورت کامل و جزء به جزء تحلیل می شود. در مرحله دوم انتخاب رشته به صورت مجازی با توجه به علایق شما انجام خواهد شد؛ در این مرحله شما نیز تمام کد انتخاب رشته های خود را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد و در مرحله سوم انتخاب رشته برای شما انجام میشود. از این پس دیگر شما کافیست فقط کد رشته های انتخاب شده را در سیستم سازمان سنجش قرار دهید. همچنین در کنار تمام این خدمات راهنمایان و مشاورین ما در آموزشگاه حضور دارند و برای هر گونه سوال، ابهام یا مشکل از طرف شما آماده پاسخگویی هستند. همچنین شما می توانید با اطلاعات قبلی توسط خواندن دفترچه راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش در روند هر چه بهتر و سریعتر در انتخاب رشته خود به ما کمک کنید.

می توانید همین الان ثبت نام کنید.

تماس بگیرید : ۰۹۱۷۰۰۵۵۶۵۱ و ۹۱۶۹۰۵۱۶-۰۷۱

به امید موفقیت روز افزون شما

 

دیگه چی؟

تا حالا آزمون دادی؟ دیدی چقدر تقلب داره؟

ما برات بهترین ها رو میخوایم فقط کافیه یکبار امتحان کنی …

آزمون های جامع کشوری خیلی سبز رو بصورت حضوری شرکت کن و دیگه نگران تقلب های قبل از آزمون نباش، اینطوری میتونی خودت رو خیلی بهتر بسنجی!