دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

اطلاعیه معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به تفکیک پنج گروه آزمایشی به شرکت‌کنندگان، مبتنی بر سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری: معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور به شرکت‌کنندگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد که از تاریخ ۳۱ ماه مرداد ماه فرآیند انتخاب رشته آغاز شده و در این فرآیند، دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به تفکیک پنج گروه آزمایشی منتشر شده است. همچنین به شرکت‌کنندگان، سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری نیز در اختیار قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که این منابع و اطلاعات برای کمک به شرکت‌کنندگان در انتخاب رشته در مقاطع تحصیلی مرتبط با آزمون سراسری می‌باشد و می‌تواند به شرکت‌کنندگان در فرآیند انتخاب رشته ارزشمندی‌ را ارائه نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر احسان جمالی با اعلام این خبر، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و … به تفکیک گروه آزمایشی علوم انسانی، گروه آزمایشی علوم تجربی، گروه آزمایشی ریاضی و فنی و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی منتشر شده است. همچنین بخش پیوست‌ها حاوی شرایط و ضوابط دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ منتشر شده است. دو نوع بورسیه «دانش» و «صنعت» نیز به پذیرش دانشگاه‌ها اضافه شده است که در دفترچه انتخاب رشته مشخص شده است.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور افزود: فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۳۱ مرداد آغاز می‌شود و فرصت انتخاب رشته تا ۴ شهریور ادامه دارد و داوطلبان باید پس از مطالعه دقیق دفترچه نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه، همزمان با فرآیند انتخاب رشته در روزهای ۳۱ مرداد تا ۴ شهریورماه، امکان ثبت نام و انتخاب رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) برای داوطلبانی که در هیچ یک از دو نوبت کنکور تیر یا دی ماه شرکت نکرده اند نیز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام افرادی که مایل به انتخاب این رشته‌ها هستند می‌توانند در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کنند.
دکتر جمالی همچنین گفت: سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال ۱۴۰2 از روز سه‌شنبه 31 مرداد ماه  به منظور راهنمایی داوطلبان از کد رشته محلهایی که شانس قبولی دارند در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

می توانید هم اکنون از زیر همین پست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ که مربوط به رشته خودتان است را دانلود کنید:

گروه آزمایشی علوم انسانی دانلود
گروه آزمایشی علوم تجربی دانلود
گروه آزمایشی ریاضی فیزیک دانلود
گروه آزمایشی هنر و زبان دانلود

 

همچنین می توانید ویدیو مربوط به انتخاب رشته و نحوه ورود کد های دانشگاهی در سایت را مشاهده کنید: